Hup Max

10 juni 2018 - Montreal, Canada

Vandaag is de race, we hebben er zin in. Het is schitterend weer en na het, wel zeer karige, ontbijt gaan we onderweg naar Circuit Gilles-Villeneuve. In de metro zien we al de eerste fans en het wordt alleen maar drukker. Het openbaar vervoer in Montréal is prima geregeld, je koopt een dagkaart en kan gewoon de hele dag met de metro en bus reizen. We lopen de menigte achterna om op onze plek van bestemming te komen. Op het terrein aangekomen worden de tassen gecontroleerd en kunnen we naar binnen toe. Het is een gigantisch terrein en er staan diverse tentjes met eten en drinken en rijen met wc’s.  Overal zie je reclames voor Heineken, Mercedes en tentjes waar je caps en shirts kunt kopen. Als je ziet wat mensen allemaal mee sjouwen, hele bolderkarren vol met drinken, eten, stoelen en parasols. Niet iedereen zit op de diverse tribunes maar gewoon langs de baan of op de heuvels in het gras, op stoeltje en sommige zitten zelfs in de boom. Langs het water staan allemaal oude cabrio’s met landvlaggetje maar je mag daar niet komen. We gaan op zoek naar ons plaatsje. We zitten op tribune 46 op rij 2 een stukje na een bocht. Als eerste race zien we de Ferarri Challenge en hier gaat het precies voor onze neus al gigantisch mis. Één wagen raakt van de baan af, raakt de border en komt terug de baan op en wordt geraakt door een aanstormende auto. Spektakel, gelukkig loopt het voor beide coureurs goed af, wordt de grootste rotzooi opgeruimd en gaat de race weer verder. Hierna wordt de baan goed opgeruimd en schoongemaakt en dan begint de Formula 1 Drivers Parade. Alle coureurs komen voorbij rijden zittend achterin een oude cabriolet met landvlaggetje. En ja hoor daar is hij, Max Verstappen!! Joehoe 🇳🇱. Even later komen er twee straaljagers overvliegen en daarna begint de race. Het zijn 70 ronden en het gaat zo gigantisch snel dat voordat ik een foto gemaakt heb er een lege baan opstaat. De sfeer en het weer zijn geweldig. We hebben wat te eten gehaald en we hebben te drinken. Onze dag kan niet meer stuk want, ondanks dat het geen eerste plek wordt, Max staat toch maar mooi op het podium 🥉. Hierna is het ineens afgelopen en begeeft iedereen zich naar de uitgang toe, dit is nog een gigantische opgave aangezien de mensenmassa enorm is en de uitgang smal, maar het gaat over het algemeen gemoedelijk. Hierna allemaal weer in de metro en hop naar het hotel toe. Even een hapje eten en het is mooi geweest voor vandaag. Vanavond moeten we nog op zoek naar een ander hotel dichter in de buurt van Montréal met een buitenzwembad voor de komende twee dagen.

1. John:
    15 juni 2018
    Grappig die hoedjes van jullie
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    15 juni 2018
    Zijn al vaak van pas gekomen 😁