Parc Mont-Royal

11 juni 2018 - Montreal, Canada

Vandaag hebben we eindelijk de tijd om Montréal te gaan bekijken. Aangezien we niet zover hoeven te rijden naar ons volgende hotel gaan we eerst maar de stad in. We parkeren de auto en beginnen te lopen en natuurlijk daar is het alweer, China Town. We lopen door de straten met vele winkeltjes en nog meer restaurants. Hierna komen we terecht tussen de enorme kantoorpanden, de ene nog hoger dan de andere. Na een tijd gelopen te hebben geloven we het wel en gaan we naar het hotel toe om in te checken. Het hotel bevindt zich naast de 190 meter hoge La Tour die met zijn enorme kabels het dak van het Olympisch stadion van de Zomerspelen 1976 omhoog houdt. Na de koffers en andere zooi op de kamer gezet te hebben bekijken we waar we nu eens naar toe zullen gaan. Het wordt Parc Mont-Royal, dit is een heuvel ten noord westen van het stadscentrum met op de top een enorm kruis. Het is een mooi aangelegd park waarin mensen fietsen, hardlopen, wandelen of gewoon lekker ontspannen. We lopen de heuvel op en komen bij Belvédère du Chalet waar je vanaf het terras een schitterend uitzicht hebt op de stad en de St. Lawrencerivier. Hierna lopen we door naar de top van de heuvel waar het kruis staat. Aangezien we bij een parkeermeter staan moeten we helaas weer terug. We rijden de berg af en stoppen nog even bij een uitkijkpunt aan de andere kant van de berg. Diverse mensen zijn druk bezig foto’s van iets te maken, maar we zien niet waarvan. Het blijkt dat er schattige wasbeertjes zitten, ach wat lief! Na wat foto’s gemaakt te hebben gaan we toch maar weer terug naar het hotel. ‘s Avonds gaan we nog een hapje eten in China Town. Hierna rijden we nog naar Gay Village waar de straten overspannen zijn met ballen in de kleuren van de regenboog. Het is een gezellige autoluwe straat met heel veel restaurants, terrasjes en nachtclubs. We lopen hier nog even rond en daarna houden we het voor gezien.