Rondje Québec

7 juni 2018 - Quebec, Canada

Vandaag gaan we met de auto kriskras door Québec rijden. De receptie heeft een aantal dingen omcirkeld op een plattegrond van de stad die het bezoeken waard zouden zijn. Het weer is vandaag een beetje wisselend dus goed aangekleed gaan we onderweg. We komen als eerste aan bij het station, een mooi gebouw met (zoals bij veel gebouwen in Québec en Ottawa) een koperen dak. Binnen is het lekker warm en zijn er leuke terrasjes, verdermismallesmin de oude stijl gehouden. Hierna gaan we weer terug naar Vieux Québec het oude gedeelte van Québec en gaan we naar het Citadel een oud fort gebouwd in de vorm van een halve ster. We zien de ferry’s die naar de overkant van de brede rivier varen.  We rijden door mooie oude straten met schitterende huizen. Na een tijdje rondgereden en rondgelopen te hebben gaan we naar een volgend aangegeven punt op de plattegrond en komen bij een gigantisch groot en mooi winkelcentrum uit. Eerst maar een hapje eten en een heerlijke frappuccino bij Starbucks halen. ‘s Avonds gaan we de brug over naar Levis en parkeren de auto tegenover het Chateau Frontenac in afwachting dat het donker wordt. De temperatuur is nu aangenaam en heerlijk voor een wandeling langs de rivier. Het is prachtig om Québec vanaf de andere kant van de rivier te zien al die lichtjes en een aantal gekleurde fonteinen maken het plaatje af. De dag zit er weer op, terug naar het hotel en slapen, gaap!!