Rust!!

12 juni 2018 - Montreal, Canada

Vandaag zijn we van plan het rustig aan te doen. Het is toch best wel vermoeiend het rijden, het wandelen door de diverse steden en alle indrukken die je opdoet. Bij het hotel zit een buiten zwembad en we zijn van plan daar zeker gebruik van te maken. We gaan eerst ontbijten bij Tim Hortons. Dit is een keten die onderhand op elke hoek van de straat zit in elke stad waar we tot nu toe geweest zijn. We zijn er al eerder geweest voor een broodje en net als toen is het nu weer druk. Mensen staan in de rij voor een broodje, een muffin of iets dergelijks en natuurlijk koffie! Na het ontbijt terug naar het hotel, omkleden en op naar het zwembad. Na even in de zon gelegen te hebben en wat gezwommen te hebben zijn we het eigenlijk alweer beu en gaan we toch maar de wandeling uit het reisboek doen door het oude Montreal, Vieux-Montréal. Er is een gezellig plein Place Jacques-Cartier met mooie oude panden, diverse terrasjes en kunstenaars die karikaturen maken en schilderijen verkopen. We komen bij de Basilique Notre-Dame-de-Montréal waar diverse paardenkoetsen staan, een mooi nostalgisch plein. We lopen nog een tijd door en komen terecht bij Marche Bonsecours met zijn zilveren koepel, hierin zitten diverse winkels verscholen. Na de haven gezien te hebben lopen we richting Downtown Montréal en komen bij de Cathedrale Marie-Reine-du-Monde die geïnspireerd is op de Sint-Pieterbasiliek terecht. Verder lopend komen we Le 1000 de La Gauchetiere tegen, hierin zitten bedrijven, winkels, het bus- en metrostation en ...... een ijsbaan! Dan vinden we het genoeg geweest en nemen we de metro terug naar waar we de auto geparkeerd hebben. Tegenover de auto zit een restaurant en we sluiten hier de dag lekker af.

1. John:
    16 juni 2018
    Jullie kunnen niet echt van rust genieten hè. Maar ja, je komt ook niet zo heel vaak in Montreal. Geniet er nog maar lekker van.
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    17 juni 2018
    We genieten er wel van, we zijn alleen veel te ongedurig 🤪