Toronto

29 mei 2018 - Toronto, Canada

Op onze laatste dag in Oakville gaan we naar Toronto toe. Hoe dichter we bij de stad komen hoe hoger de gebouwen worden. Na enig rondrijden parkeren we onze auto bij Fort York en beginnen we aan onze wandeltocht. Aangezien we toch wel een eindje van het centrum staan besluiten we toch maar om de streetcar te nemen. Als we uitstappen zien we het Rogers stadium en de 553 meter hoge CN Tower, een gigantisch toren. Om naar binnen te mogen word je tas gecontroleerd en moet je door een detectie poortje en kan je gefouilleerd worden, veiligheid voor alles. Dan stappen we in de lift die ons met een snelheid van 22 km per uur omhoog brengt zodat je in 58 seconde op 346 meter hoogte bent, het Indoor Observation. Hier is een glazen vloer waardoor je de straat beneden kunt zien, gelukkig heb ik geen hoogtevrees! We nemen de trap naar beneden en komen uit op het Outdoor Observation Deck op 342 meter hoogte. Hierna nemen we de lift naar de 447 meter hoge Sky Pod. Het uitzicht is prachtig, je ziet de moderne hoge glazen gebouwen maar ook oude gebouwen die behouden zijn. Toronto is een mix van oud en nieuw door elkaar. Nadat we weer naar beneden gezoefd zijn beginnen we aan onze wandeling door de stad. We komen voorbij Union station en het oude Fairmont Royal York hotel. Hierna gaan we naar St. Lawrence Market toe, een soort foodmarket waar we even bijkomen met een hapje en een flink glas bier, proost!! Hierna kunnen we er weer tegenaan en lopen we verder naar het Distillery Historic District een wijk waar al sinds 1837 whiskey wordt gestookt. 44 Victoriaanse gebouwen en fabriekshallen zijn behouden gebleven met geplaveide straten. Nu zitten er restaurants, cafés, een brouwerij en kunstgalerijen in. Van hieruit gaan we weer terug met de streetcar en terug naar het hotel want we moeten inpakken. Morgen trekken we verder.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl