Familie bezoek

27 mei 2018 - Brantford, Canada

Vandaag zouden we naar Huub de neef van Peter gaan in Brantford maar toen we gisterenavond belden bleek hij plotseling opgenomen te zijn in het ziekenhuis. We hebben toch afgesproken naar zijn huis te gaan en dan samen met zijn tweede vrouw Ida naar het ziekenhuis te gaan. Ze wonen in een gigantisch huis in een ruim opgezette wijk, allemaal van die huizen met voor een veranda en een tuin en grote auto’s op de oprit. We worden door Ida en boxer Elsie onthaald alsof we bekenden zijn terwijl we elkaar nog nooit ontmoet hebben. Na het huis gezien te hebben gaan we samen naar Jackie zijn eerste vrouw waar Peter vroeger nog bij gelogeerd heeft. Natuurlijk worden er de nodige herinneringen opgehaald. Hierna gaan we naar Huub in het ziekenhuis. Als we door de gangen van de eerste hulp lopen schrik ik behoorlijk van de omstandigheden waarin de patiënten zich bevinden. Ze liggen gewoon op de gangen in een bed. Ook zie ik een ouder vrouwtje helemaal scheef in bed liggen terwijl ze met haar hand tegen de wand slaat, niemand let erop. Het geheel is behoorlijk deprimerend. Gelukkig heeft Huub wel een eigen kamer en kunnen de nodige herinneringen opgehaald worden. Hierna gaan we samen met Ida naar de plaats in Brantford waar Peter vroeger gelogeerd heeft en op het land heeft meegewerkt en daarna is het tijd om een lekker hapje te gaan eten met zijn drieën. Even Ida naar huis brengen, kopje koffie drinken en dan op naar het hotel. Het is een enerverend dagje geweest.

1. Ria Huls:
    29 mei 2018
    Ziet er goed uit daar! Mooie huizen en ruime opzet. Wat vervelens van die neef van Peter. Hopelijk is hij snel weer thuis! Hier alles goed. Mama slaapt erg goed en heeft t naar haar zin! Groetjes van ons allemaal xx