En daar gaan we weer......

8 juni 2018 - Quebec, Canada

Vandaag gaan we voor de verandering naar.....twee watervallen toe. Het is lekker weer en na het ontbijt gaan we als eerste op pad naar Canyon Ste-Anne. Het is vrij rustig als we er aankomen, heerlijk. Er is een hele route door het park waar verschillende bruggen over het water gaan en waar diverse uitkijk plateaus zijn. Het begint met een mooie kleinere waterval die we staande op een brug kunnen bekijken. Hierna lopen we verder en komen we bij een hogere waterval uit waar het water zich echt naar beneden stort. Het ene uitzicht is nog mooier of spectaculairder dan het andere. Uiteindelijk komen we bij de laatste brug over de kloof aan en hier staat bovenaan de trap een waarschuwing dat de trap 187 treden heeft die je ook weer op moet als je de bodem van de kloof hebt bezocht en dat je in goede gezondheid moet verkeren. Nou kom maar op! Aangezien trappenlopen en klimmen nog steeds niet mijn sterkste punt is komen we toch weer boven. Hierna gaan we naar de Montmorency Falls. Bij de ingang aangekomen kunnen we of alleen een parkeerticket kopen of een parkeerticket inclusief gondelvaart naar de top. Aangezien we denken niet zolang te blijven nemen we alleen een parkeerticket.  Deze waterval is hoger dan de Niagara watervallen en daar maken ze ook reclame mee. Het is weer een indrukwekkend gezicht en we lopen richting de waterval. Hier is een trap en een plateau gemaakt waar je vrij dicht bij de waterval kunt komen en dus ook behoorlijk nat wordt, hop weer een watervaldouche. Er is een lange trap met diverse uitkijkpunten dus we nemen ons voor naar de eerste uitkijkpost te lopen..... en daarna toch maar naar de volgende en uiteindelijk toch maar helemaal naar de top waar weer een brug over de waterval heen loopt. Je hebt een uitzicht over de rivier en de enige brug die ile d’Orleans met Québec verbindt. We lopen en kijken hier nog een tijdje rond en gaan weer terug naar de trappen om naar beneden te gaan. Beneden aangekomen bleken het 479 treden te zijn (die we toch maar mooi opgelopen zijn). Trots!! Hierna gaan we terug naar het hotel en ‘s avonds lekker aan de overkant eten bij restaurant Tomas Tam, onbeperkt opscheppen maar. We kunnen het wel hebben na vandaag 😜.