Indianapolis en Mammoth Cave

15 maart 2023 - Indianapolis, Indiana, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Indianapolis en Mammoth Cave toe. We staan op tijd op en moeten eerst tanken. Leuk hoor met zo'n camper rijden, maar hij rijdt wel 1 op 6.... dus elke dag tanken. We vinden een parkeerplek in de stad en beginnen te lopen naar de bezienswaardigheden. Op de hoek van de straat staan stepjes en we besluiten een stepje te gebruiken om de stad te bekijken (met mijn huidige conditie een zeer goed plan). We scheuren over de weg met die gekke dingen en staan voor we het weten voor het "State Capitol" een zeer indrukwekkend gebouw. Op naar de volgende stop, Indianapolis is al meer dan een eeuw de Circle City, genoemd naar het Indy's Monument Circle in het centrum . Deze cirkelvormige straat omringt het Soldiers and Sailors Monument. Op het plein klink muziek uit meerdere luidsprekers en om klokslag 12.00 uur klinkt ineens het Amerikaanse volkslied. We stappen weer op onze step en scheuren naar het volgende punt; Veteranen Memorial Obelisk en het Indiana War Memorial. We vinden het voor dit moment wel weer mooi geweest en besluiten terug te gaan naar de Camper, maar waar stond hij ook al weer..... Gelukkig hebben we hem weer gevonden en kunnen we doorrijden naar Mammoth Cave. Dit is 's werelds langst bekende grottenstelsel. Mammoth Cave is een kalkstenen labyrint waarvan meer dan 400 mijl is verkend. We willen voor de volgende dag kaartjes kopen maar helaas.... alles is uitverkocht tot 20 maart. We hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn in deze periode. We lopen nog door het bezoekerscentrum wat ook al indrukwekkend is, bekijken nog een film en rijden nog door het park met zijn mooie uitzichten. Hierna besluiten we dan maar vast richting Nashville te gaan en op tijd ergens te stoppen om te overnachten. De eerste keer in de camper, we besluiten bij een Walmart te gaan staan. Er staat hier nog een andere camper en een aantal vrachtwagens. Maar wat een gedoe, eerst dat bed opmaken, dan al die ramen blinderen, hoe werkte die kachel ook al weer? (Het is best wel koud momenteel). Midden in de nacht wakker worden van de kou, gelukkig hebben we nog een extra deken. Welterusten.....