Conclusie Camper wegbrengen 2023

11 april 2023 - Breda, Nederland

Het is fijn om weer thuis te zijn en de ruimte te hebben, alhoewel.... ik had het eigenlijk prima naar mijn zin in ons campertje, alles onder handbereik. Als we zaten te eten hoefde ik alleen maar mijn hand uit te steken en ik was in de keuken :-) .Het was een geweldige, maar soms ook zware reis, vooral tegen het einde toen de afstanden langer werden. Hele lange, rechte wegen met niks dan woestijn. Ik vond wederom, net als in 2016, het gevoel van vrijheid geweldig (we zien wel waar we uitkomen als we maar op tijd in LA zijn...). Het is een geweldig land, het heeft een schitterende natuur en mooie steden. Het lijkt zo'n geweldig welvarend land maar ik heb er ook veel armoede gezien, mensen die in tentjes aan de rand van de stad staan, mensen die gewoon op de grond liggen met bijna geen bezittingen. Ook veel mensen die duidelijk behoefte aan geestelijk hulp nodig hebben. De wegen zijn niet goed onderhouden (grote gaten in de wegen), zowel in de steden als op de High Way. De prijzen van de eerste levensbehoeften zijn hoog, hoger dan in Nederland. Er zijn veel mensen die permanent op RV Parken wonen in een camper. Er zijn echter ook veel mensen die in gigantische huizen wonen en in gigantische campers en/of auto's rijden. Ik voel me wel bevoorrecht dat we de mogelijkheid hebben gehad om dit te doen en...  voor herhaling vatbaar..... Tot volgend jaar misschien.....