Terug naar San Francisco

24 augustus 2016 - Jamestown, California, Verenigde Staten

Na een nachtje slapen in het Country Inn en nog even in Jamestown rondgekeken te hebben vertrekken we naar ons begin- en eindpunt; San Francisco. We hoeven vandaag niet zover te rijden wat ook wel eens fijn is. We hebben een mooi hotel in de buurt van het vliegveld en na ingecheckt te zijn vertrekken we richting de Golden Gate brug. We willen hier zelf ook wel eens overheen rijden. Zoals gewoonlijk ligt de brug weer in de mist maar zodra we aan de andere kant zijn schijnt de zon weer. We besluiten om te draaien en terug naar San Francisco te gaan, nog even naar de cable car kijken die hier rijdt en naar Lombard Street. San Francisco is gebouwd op 43 heuvels, en dat is goed te merken. De top tussen Hyde en Leavenworth Street is zó stijl dat het te gevaarlijk is als auto’s er in een rechte weg naar beneden zouden rijden. Het stadsbestuur besloot daarom een slingerende eenrichtingsweg aan te leggen. Dankzij de acht scherpe haarspeldbochten op Lombard Street kun je nu zonder problemen naar beneden rijden, en dat is altijd mooi om te zien. Hierna gaan we via de Bay Bridge naar Oakland toe. Hier eten we even een hapje en dan gaan we weer terug naar ons hotel toe. Morgen vliegen we weer naar huis.