Dallas

24 maart 2023 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Vannacht is het flink tekeer gegaan, de regen kwam met bakken naar beneden en het onweerde zelfs. Vandaag gaan we een wandeltocht maken door Dallas en als het goed is moet het op tijd droog worden. We rijden vanuit de camperplaats naar de binnenstad en kunnen best wel eenvoudig de auto parkeren op straat. Tegenover het punt waar we staan zien we Pioneer Plaza. Het grote beeldhouwwerk herdenkt de veedrijvingen uit de 19e eeuw die plaatsvonden langs de Shawnee Trail , de vroegste en meest oostelijke route waarlangs Texas longhornrunderen naar de noordelijke railheads werden gebracht, het begin van Dallas  De plaza beschikt over een stromend beekje en een vee-oprijlaan in brons met longhornossen die worden aangedreven door drie cowboys op paarden. Dit blijkt één van de punten van de wandeltocht te zijn, dus wandelroute aanzetten en lopen maar, heerlijk die technologie tegenwoordig. Ernaast is het Pioneer Park Cemetery met de overblijfselen van een aantal van de vroegste stichters van de stad. Op naar het volgende punt, dit is het John Fitzgerald Kennedy herdenkingsplein, een betonnen bak, maar als je de bedoeling ervan leest wordt hij wat interessanter. Hiernaast staat het "Old red Courthouse" dit is het gerechtsgebouw van Dallas County , gebouwd in 1892 van rode zandsteen en marmer. We lopen weer verder, toen we aan onze wandeling begonnen was het nog een beetje twijfelachtig of het droog zou blijven, maar de zon begint alweer lekker te schijnen. We komen nu aan bij een replica van de hut van John Neely Bryan, hij was een presbyteriaanse boer, advocaat en handelaar in de Verenigde Staten en oprichter van de stad Dallas. Het volgende punt is het voormalige Texas School Book Depository-gebouw. Vanuit dit gebouw werd J.F. Kennedy neergeschoten op 22 november 1963, bijna 60 jaar geleden. Het idee dat dit hier gebeurd is, is toch wel gek, je hebt het meerdere keren op tv gezien maar om hier nu op deze plek te staan.... we lopen verder en zien op de straat, waar de auto op dat moment reed, een kruis staan. Verder zien we nog het Union station en de Reunion Tower, een uitkijktoren van 171 meter hoog. Dan vinden we het voor dit moment mooi geweest en lopen we terug naar de auto. We moeten hem verplaatsen en we moeten nog eten. Na het eten lopen we nog naar het gedeelte waar de gigantische gebouwen staan en na een tijdje hebben we het wel weer gezien. Op naar de Southfork Ranch waar de serie Dallas werd opgenomen. Als fanatieke kijker in de jaren 70 kun je dit toch niet overslaan!!! Het is nog wel een eindje rijden maar uiteindelijk staat hij daar, net als in de serie, grappig!! Na wat gekeken te hebben houden we het nu echt voor gezien en gaan we terug naar onze camperplaats.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sil:
    27 maart 2023
    Wat een geweldige blog! En superleuk dat jullie bij de Southfork Ranch zijn geweest. Mijn favo serie!
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    28 maart 2023
    De mijne ook, geweldig!!!
  3. Ria:
    28 maart 2023
    Mooi zusje. Wat zien jullie veel!!
    Leuk idd de Southfork Range. Precies zoals op tv. Genieten 😘