Dol fijn

16 april 2024 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan we richting Orlando, onze laatste stop, maar eerst gaan we nog dolfijnen spotten in John’s Pass. De ‘Pas’, zoals de lokale bevolking het noemt, werd op 27 september 1848 door een orkaan gecreëerd. Een piraat, John Levique, maakte de eerste doorgang door de nieuw gecreëerde pas. We gaan eerst naar de ticketverkoop om te vragen waar we de camper kunnen parkeren en de vrouw loopt meteen met ons mee om te kijken waar we onze camper kwijt kunnen. Dit blijkt een probleem te zijn maar even later komt er een jongen die zegt dat we hem wel bij Winn-Dixie kunnen parkeren en hij regelt meteen iemand van “FreeBeachRide” die ons daar oppikt en naar de boot brengt. De tocht begint om 11.00 uur….. Wij zijn iets te laat maar ze hebben op ons gewacht en we worden met een applaus ontvangen 😊. Vrij snel zien we al de eerste dolfijn, het blijft toch geweldig om zo’n dier te zien. We varen langs kunstmatig aangelegde land dat volgebouwd is met enorme huizen, de ene nog mooier en groter dan de andere en natuurlijk overal een “bootje”. Het is een mooie boottocht en we zien diverse keren dolfijnen zwemmen. Na een tocht van 90 minuten leggen we weer aan in de haven. We lopen nog even over de boardwalk en besluiten dan terug naar de camper te lopen, dit is echter toch iets verder dan we dachten….. gehaald!! Hierna gaan we richting Orlando waar we in de omgeving een camperplaats hebben geboekt. Als we aankomen nog even lekker zwemmen en dan zit de dag er alweer op. Morgen naar Orlando.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hermien de Feber:
    17 april 2024
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt met zoveel herkenbare plekken!
    Geniet nog van de laatste week en weer veilig thuiskomen!🍀

Jouw reactie