Op naar Fort Worth

25 maart 2023 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Voor vandaag heb ik kaartjes weten te scoren voor de Stockyards kampioenschappen Rodeo in Fort Worth, spannend!!! Het is vandaag heerlijk weer en we gaan op weg. Fort Worth Stockyards is van oudsher het centrum van de veehandel in Texas Longhorns. De stad wordt vaak "Cowtown” genoemd. Aangekomen is het al behoorlijk druk, overal zie je mensen met cowboylaarzen en cowboyhoeden lopen. Er zijn verschillende winkels waar ze laarzen en hoeden verkopen maar je schrikt echt van de prijzen, dus voor mij maar geen laarzen en een hoed 😔. We lopen door het historische gedeelte van de stad. Bij het cowtown coliseum, waar vanavond de rodeo is, staat een bandje op te treden en je kunt aan een rad draaien, we winnen een sjaaltje en een Longhorn koe. Er rijden huifkarren en postkoetsen rond en heel veel auto,s, radio hard aan en flink ronken. Om 16.00 uur drijven echte Texas cowhands een kudde Texas longhorns over East Exchange Avenue. Hierna gaan we lekker een ijsje eten, we zijn net op tijd bij de ijswinkel want even later staat er een rij tot op straat… effe lekker zitten in de schaduw met een overheerlijk ijsje. We raken in gesprek met Maria, die ons tips geeft voor ons komende bezoek aan San Antonio. Hierna lopen we weer verder. Na een tijdje besluiten we een hapje te gaan eten en op tijd naar het coliseum te gaan. We hebben perfecte plaatsen en heerlijke stoelen. De avond begint met een meisje op een paard met een vlag die telkens sneller rondjes gaat rennen, dan volgt het gebed en daarna wordt ook nog het volkslied gezongen. Maar hierna begint de show, eerst cowboys op steigerende paarden, hierna worden kalfjes met de lasso gevangen. Hierna komen cowgirls die om drie vaten moeten rijden, de snelheden die ze halen… dan krijgen we nog een lasso show en het eindigt met het stier rijden. Het was een mooie en spannende show. Buiten zijn de lichtjes aan en de auto’s rijden nog steeds rondjes, zien en gezien worden. Nou wij houden het voor gezien!!

1. Ria:
    28 maart 2023
    Geweldig!! Mooi om zo mee te maken. Het echte Amerika gevoel 🤩
    Jullie zien er goed uit! De vakantie doet jullie goed. Geniet er maar lekker van 😘😘
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    29 maart 2023
    Doen we ❤️
  3. Marjon:
    3 april 2023
    Dat klinkt als een hele geslaagde dag!