Manatees kijken

15 april 2024 - St. Petersburg, Florida, Verenigde Staten

We gaan vandaag de Tidal walk doen, Manatees (zeekoeien) kijken in het Manatee Viewing Center. Ze houden van warm water en het Tampa Electric Big Bend Power Station in Apollo Beach circuleert water uit Tampa Bay voor koeling en stuurt het water vervolgens schoon en warm terug de baai in. In de wintermaanden verlaten de zeekoeien het koudere water om terug te keren naar dit warme toevluchtsoord. Het is vandaag de laatste dag dat ze geopend zijn aangezien de koude maanden voorbij zijn. We hebben geluk er zwemmen er nog een paar rond, geweldig leuk om ze te zien. Er zwemmen hier allerlei vissen rond en zelfs de zwartpunthaai. Er zijn diverse uitkijkpunten waar je ze kunt spotten. Hierna gaan we verder naar Tampa. We gaan de Riverwalk lopen en nog ergens een hapje eten. Het meisje dat ons bediend geeft ons een map van Tampa en omgeving mee en adviseert ons naar Ybor City te gaan, dit is een historische wijk van Tampa. Het werd in de jaren 1880 opgericht door Vicente Martinez-Ybor en andere sigarenfabrikanten en werd bevolkt door duizenden immigranten, voornamelijk uit Cuba , Spanje en Italië . Dat kun je nog duidelijk zien. Ook lopen er in deze stad kippen en hanen rond door de straten. Het zijn mooie oude panden. Na hier een tijdje rondgelopen te hebben moeten we toch echt verder en eindigen uiteindelijk in een hotelkamer in Clearwater aangezien het tijdstip om een camperplaats te boeken voorbij was.

1. Marie Therèse:
    17 april 2024
    Wat een heerlijk weer daar. En wat hebben jullie weer veel gezien. Fantastisch
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    17 april 2024
    Het weer is hier heerlijk, snap dat mensen hier naar toe gaan 😉. Hopelijk kunnen we wat zijn en warmte meenemen naar Nederland

Jouw reactie