Miami Vice

12 april 2024 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen opgestaan en even naar het strand gelopen, het is bewolkt maar de temperatuur is prima met een lekker windje. Na het ontbijt ontkoppelen we de camper en zetten we onze reis voort, op naar Miami. Ben er wel benieuwd naar. Het is een lange saaie rit er naar toe. Uiteindelijk besluiten we een stukje over de tolweg te gaan en verwachten eigenlijk tolpoortjes maar helaas het is pay by plate…  nou ja we zien wel hoe dat afloopt. Onderweg heb ik de campground gebeld en de overnachting geregeld, check. Nu even kijken hoe we het beste in Miami ons kunnen verplaatsen. Er blijkt een metrolijn te zijn waarbij ook parkeerplaatsen zijn. We gaan naar de eerste halte toe, de Dadeland South. De parkeervakken zijn niet zo groot en we snappen ook het parkeerbetaalsyteem niet helemaal. Dan komt er man in uniform in een golfkarretje op ons afgereden en hij vraagt of hij kan helpen, nou graag. We mogen aan het eind van de parkeerplaats de camper neerzetten en we hoeven niet te betalen want de controleur is al weg. Hij houdt hem ook voor ons in de gaten, lief hoor. Als we later bij de metro aankomen informeert hij ons ook nog even dat we het beste een dagkaart kunnen kopen en welke bus we moeten nemen naar Miami Beach. Na een metro tocht en een busreis komen we aan op Miami Beach. Wat een enorm breed en mooi strand is het met de kenmerkende lifeguard towers. Zaterdag en zondag blijkt het “Miami Beach Pride festival” te zijn en er klinkt luide muziek op een podium en overal worden kraampjes neergezet op het terrein voor het strand. We besluiten een fiets te huren en rijden relaxed door het mooie Art Deco-district waar vroeger veel scènes van de tv serie Miami Vice werden opgenomen. We komen langs Casa Casuarine, het huis waar Gianni Versace vermoord werd, het is nu een duur hotel en restaurant. We rijden een stuk over de Beach boardwalk, een breed wandel/fietspad onder de palmbomen. Als laatste rijden we van Miami Beach via de Venetian Islands terug naar Miami, dit zijn een aantal kunstmatige eilanden in Biscayne Bay waar de nodige gigantische huizen staan en dito boten liggen. We parkeren aan de andere kant van de brug onze fietsen en gaan op zoek naar de metro. We komen de metromover tegen, een gratis geautomatiseerd people mover systeem. Deze rijdt steeds rondjes en brengt je naar het metrostation toe, geweldig systeem. Uiteindelijk komen we bij onze camper aan en rijden we naar onze camperplaats “Larry & Penny Thompson Memorial Park & campground, gelukkig niet zover weg. Het was weer een enerverende dag vandaag.