Bootje varen op de Mississippi

21 maart 2023 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag gaan we varen op een oude raderstoomboot “the City of New Orleans”. Nadat we onze auto hebben geparkeerd lopen we door het historische hart van de stad, het French Quarter, bekend van de kleurrijke gebouwen met gietijzeren balkons. Het is gezellig druk overal en we hebben vandaag heerlijk weer. Bij de boot aangekomen worden we tijdens het wachten om aan boord te gaan muzikaal begeleid. Zodra we aan boord zijn gaan we op zoek naar een stoeltje langs de railing. Het grote schoepenrad zet zich in beweging, het begin van onze 2 uur durende jazzboottocht. Het is lekker relaxed aan boord en op het bovendek zit een jazz quartet lekker te spelen. Het is een prachtige grote boot, mooi versierd en je voelt je net in de negentiende eeuw. Na onze boottocht lopen we naar Jackson Square een groot plein met een beeld van Andrew Jackson van de slag om New Orleans, tevens staat er de kathedraal van St. Louis, dit  is een van de beroemdste bezienswaardigheden in New Orleans. Ook staat er een band muziek te maken. Dit is echt genieten!! We gaan nog verder wandelen door de buurt en gaan richting Bourbon Street, een van de oudste straten van Amerika. De Franse ingenieur Adrien de Pauger legde in 1721 de straten van New Orleans aan en koos er een uit om de naam te dragen van de toenmalige Franse koninklijke familie, Rue Bourbon. Deze monumentale straat ligt in het hart van de Franse wijk. We hadden bij het visitorscenter gehoord dat we zeker Gumbo moesten eten en beignets. Gumbo is een stoofpot waarvan het recept in de 18e eeuw in de Amerikaanse staat Louisiana is ontstaan. Het bestaat uit vlees en/of vis, okra, roux, sassafraskruiden en de Cajun holy trinity (een mengsel van paprika, selderij en ui). We gaan naar de “Copper Monkey” bar en grill en bestellen daar een Gumbo en een pilsje van de tap, heerlijk…. Hierna komen we bij Bourbon street aan en gaan daar bij “Café Beignet” beignets eten. Er treed hier ook een bandje op. Wat wil je nou nog meer, mooi weer, lekkere muziek en lekker eten 😉. Hierna houden we het voor gezien en gaan terug naar de wagen. We rijden door naar Baton Rouge waar we nog even gaan kijken bij het Louisiana State Capitol, dit is de regeringszetel van de Amerikaanse staat Louisiana en bevindt zich in het centrum van Baton Rouge. Het is een gigantisch gebouw met een mooie tuin ervoor. Hierna vinden we het mooi geweest voor vandaag en gaan we op weg naar een slaapplaats, vannacht overnachten we in een hotel.

1. Marijke:
    24 maart 2023
    Ziet er goed uit daar… een geweldige omgeving, een zonnetje en lekker snoepen. Veel plezier 😃😋
  2. Marie Therèse:
    24 maart 2023
    Een mooie tocht alles gaat prima. Lekker weer en eten en mooie muziek top hoor
  3. Marie Therèse:
    24 maart 2023
    Ziet er allemaal gezellig mooi en lekker uit
  4. Marie Therèse:
    24 maart 2023
    Voor de derde keer. Kijk nu of mijn reactie binnenkomt
  5. Sil:
    24 maart 2023
    Wat een mooie reis maken jullie! En zo leuk geschreven en gave foto's! Heb alle blogs tot nu toe gelezen. Ik kan niet wachten op de volgende!
  6. Marjon:
    25 maart 2023
    Wow dat klinkt als een hele geslaagde dag!