Swamp tour

22 maart 2023 - Lafayette, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag rijden we vanuit Baton Rouge naar Lafayette om een swamp toer te gaan doen. We gaan dus weer bootje varen alleen op een heel ander bootje en in een ietwat andere omgeving namelijk in een moeras. We zitten maar met 5 man op de boot dus dat is wel lekker. Je kunt terwijl je op je stoeltje zit geheel in het rond draaien, wat makkelijk is om alles in de gaten te houden. Onze gids is een enthousiaste jongen die het moeras heel goed kent en precies weet waar hij ons naartoe moet varen. We zijn net onderweg als we de eerste alligator al zien, lekker liggend op een boomstam in het zonnetje. Even verderop zien we een boomstam waar een alligator en een aantal schildpadden gebroederlijk/gezusterlijk naast elkaar liggen. De cypresse bomen in het water doen een beetje spookachtig aan. Het is wel rustgevend zo op het water de stilte en de omgeving zijn indrukwekkend. We zien een boom waar een slang inligt en een boom met bovenin een groot adelaarsnest. Er zijn ook diverse vogels te bewonderen en uiteindelijk zien we ook nog een bosuil. Al met al is het een heerlijke tocht waar we ook de nodige informatie krijgen over hoe zo'n moeras ontstaat. Helaas komen we eigenlijk veel te snel weer op ons eindpunt aan en zetten we onze reis voort naar onze overnachtingsplaats Poche's RV Park Fish-N-Camp. Dit park bestaat uit een aantal visvijvers waar in gevist mag worden. Het is niet druk op het stuk waar wij staan. We hebben voor en achter ons water, heerlijk. Al vrij snel krijgen we bezoek van 3 eenden die Peter volgen alsof hij de eendenvanger van Hamelen is, ik geef ze de namen Kwik, Kwek en Kwak. Op een gegeven moment komt er een golfkarretje met twee jongens aanrijden met een geweer. Ze stoppen langs de weg voor onze camper en één van de jongens schiet en de andere zien we ineens iets pakken en op de grond slaan, het blijkt slangenseizoen te zijn..... Ze rijden weer verder en een tijdje later komen ze weer terug en stoppen bij ons en vragen of we de slang willen zien die ze net geschoten hebben, tuurlijk..... Ik moet zeggen dat ik daarna uit de buurt van de oevers ben gebleven en we de deur 's nachts goed op slot hebben gedaan.

1. Hermien de Feber:
    25 maart 2023
    Wat een prachtige reis Ivonne! En dat jullie met je camper in de steden durven rijden. Maar ja, in Amerika zijn er altijd wel ruime parkeerplaatsen. Mooie foto’s ook. Zo komt je fotocursus toch nog van pas. Ik zag op de routekaart dat jullie ook langs El Paso komen. Daar woont een goeie vriendin van mij, waar ik al dikwijls ben geweest. Landschap daar is niet echt bijzonder.
    Hoop dat jullie zon en blauwe luchten houden. Geniet er van!
    Groetjes van Hermien
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    28 maart 2023
    Hoi Hermien, het rijden in de steden valt wel mee, maar voor de steden….. pfff wat een gigantische hoeveelheid auto’s en vrachtwagens
  3. Marjon:
    25 maart 2023
    Leuk, Jammer dat het snel voorbij ging!
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    28 maart 2023