Via Fort Stockton naar El Paso

28 maart 2023 - Fort Stockton, Texas, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een flinke rit voor de boeg. We proberen zover mogelijk richting El Paso te komen. De afstand tussen beide steden is 551 mile (882 kilometer) en er zijn weinig plaatsjes onderweg. Aangezien het gisteren en vannacht zo warm was trekken we lekker een shirtje aan en een korte broek…. Na ons “ uitgebreide” ontbijt stappen we naar buiten… en koud dat het is…. Het is grauw en grijs en er staat een flinke koude wind. We vertrekken, maar onderweg trek ik toch lekker een lange broek aan en een vest. Onderweg:stoppen we bij Fort Stockton. Dit belangrijke Indian Wars Fort was actief van 1867-1886. Het was strategisch geplaatst aan de levensreddende wateren van Comanche Springs om de post van San Antonio naar El Paso, goederenwagons, veeaandrijvingen en emigranten te beschermen. Het fort was gelegerd door de 9e Cavalerie, bekend als de "Buffalo Soldiers". Ook zien we Paisano Pete, de op een na grootste roadrunner ter wereld van 3,5 meter hoog en een ja- knikker. Hierna rijden we verder en overnachten we op een rv park bij Van Horn.