Op naar Jackson

19 maart 2023 - Jackson, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we naar Jackson, dit is de hoofdstad van Mississippi en de dichtstbevolkte stad van de staat. Maar eerst gaan we nog naar het Lorraine Motel toe waar Martin Luther King op 4 april 1968 doodgeschoten is. Het is tegenwoordig het nationaal burgerrechtenmuseum. Je kunt hier zien waar hij neergeschoten is en zijn auto staat er ook nog. Het is een raar idee dat iemand op zo'n manier om het leven is gekomen. Hierna rijden we door naar Jackson, dit is een behoorlijk lange reis 210 mijl (336 km). Het is vandaag zondag en als we eenmaal aankomen lijken de straten wel uitgestorven. We bekijken het Old Capitol museum en tijdens het maken van een foto kan ik makkelijk midden op de weg staan aangezien we geen kip zien. Het is een mooie oude stad. We stappen weer in de auto en rijden naar het Mississippi State Capitol toe. De State Capitol is het derde Capitol-gebouw dat in de hoofdstad Jackson is gebouwd. Het eerste gebouw werd voltooid in 1822, het tweede gebouw in 1833 en het huidige hoofdgebouw werd voltooid in 1903. Als we hier rondlopen zien we volgens mij wel 20 vrouwen lopen in paarse jurken op mooie hoge hakken, het lijken wel bruidsmeisjes. Boven aan de trappen worden ze gefotografeerd, grappig om te zien. Hierna zijn we nog doorgereden naar Natchez waar we blijven overnachten op een schitterden rv locatie aan de Mississippi. Het was vandaag een ingewikkelde lange dag, ten eerste zijn we de hele dag op zoek geweest naar propaangas voor in de camper omdat de hele tank leeg was en we afgelopen nacht in de kou moesten doorbrengen en ten tweede was het laatste stuk van de route door de bossen en we wisten  niet of we voldoende benzine zouden hebben..... Uiteindelijk zijn we met een volle tank propaan en een volle tank benzine aangekomen op onze locatie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjon:
    25 maart 2023
    Oei dat zou ik ook wel erg spannend vinden net zo'n bijna lege tank! Gelukkig goed afgelopen!