Met de shuttlebus naar Charleston

5 april 2024 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

We moeten vandaag op tijd opstaan. De shuttlebus vertrekt om 9.00 uur en we moeten de camper nog afkoppelen en verplaatsen naar het overflow terrein waar we vannacht nog kunnen verblijven. Bij het kantoor waar we kunnen wachten op de bus staan lekkere schommelstoelen. De bus brengt ons naar het informatiepunt in de stad en vandaar kunnen we op ontdekkingstocht. Charleston is de oudste en grootste stad in de Amerikaanse staat South Carolina. In de stad zijn 3 buslijnen waar je gratis gebruik van kunt maken. We stappen op de bus en gaan naar de uiterste zuidpunt van de stad richting “White point garden & the Battery. Als we uitgestapt zijn moeten we nog een stukje lopen. In de straten waar we lopen staan de prachtigste koloniale huizen met op elke verdieping een veranda aan de zijkant van het huis en een schitterende tuin. Veel van de huizen hebben verlichting in de vorm van een gaslamp aan de gevel hangen. We komen aan in een park waar een aantal beelden staan en kanonnen. Hier is de haven van Charleston waar vroeger Slaven, rijst en katoen vervoerd werden. We lopen verder en komen na de nodige omzwervingen uit bij The Market, een overdekte markt waar allerlei hebbedingetjes verkocht worden. Hierna gaan we naar het Maritime Center en lopen we over de boulevard. We eindigen bij Rainbow row, een rij huizen geschilderd in de kleuren van de regenboog en dan is het tijd om terug te gaan naar ons pick up point. Op naar de camper, we hebben weer veel gezien en gelopen vandaag….