The Sunshine State

7 april 2024 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

Vandaag komen we in onze laatste staat aan, Florida!! Na ons ontbijt breken we de boel weer af en gaan op pad. We komen onderweg het welkomstbord van Florida tegen, jippie. We stoppen weer bij het bezoekerscentrum en nemen een hele zak met folders en kaarten mee. Als eerste gaan we naar Fernandina Beach toe, dit is een van de oudste Europese nederzettingen in Amerika en ligt op het eiland Amelia in Nassau County. Het is een gezellig stadje met leuke winkeltje en de oudste saloon van Florida, de Palace Saloon. Langs het water zitten diverse pelikanen te wachten op een visje. We wandelen een eindje en keren dan weer terug naar de camper, op naar Jacksonville. We rijden door de stad en stoppen bij de St. Johns River. Van hieruit heb je een mooi uitzicht op de bruggen en gebouwen. Hierna door naar Saint Augustine. Dit is de oudste stad op het vasteland van de VS die sinds de oprichting door Europese kolonisten onafgebroken wordt bewoond. Meer dan 450 jaar sinds de oprichting is St. Augustine nog steeds een van de mooiste steden in Florida. We rijden door het drukke centrum op zoek naar een parkeerplaats maar het is hartstikke druk overal. We hebben vlakbij een hotel geboekt voor de nacht dus morgen nieuwe poging. Vanavond even de was doen en lekker uit eten bij Taco Libre, lekker!

1. Nelly:
    8 april 2024
    Is er waar jullie nu zitten nog iets te zien van de zonsverduistering?
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    8 april 2024
    Nee we zitten te ver uit de richting, helaas
  3. Marjon:
    8 april 2024
    Ben nog wel benieuwd naar foto's van de binnenkant van de camper 😊
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    Als je het 1e filmpje kijkt zie je de camper van buiten en binnen😉