Kingston

13 juni 2018 - Kingston, Canada

Vandaag gaan we terug richting Toronto waarbij we nog een overnachting hebben in Kingston. We lopen langs de haven met daarin diverse boten die de 1000 eilanden toer doen. Aangezien we er al 30.000 gezien hebben slaan we deze keer maar over. Het is vandaag niet zo’n mooi weer waardoor het een beetje heiig is, maar toch zie je aan de overzijde van de St. Laurens River Amerika liggen. Kingston was ooit de hoofdstad van Canada, de nu deels verhuurde City Hall is gigantisch omdat ze toen hoopten er de regering in onder te brengen. Uiteindelijk werd Ottawa de hoofdstad van Canada. We lopen langs en denken dat het gebouw al gesloten is, maar dan zien we iemand naar binnen gaan. Nieuwsgierig als we zijn gaan we er achteraan. Er zit een man achter de balie en die zegt dat het inderdaad gesloten is en dat morgenochtend de rondleidingen weer beginnen. “Jeetje, jammer hoor want we vertrekken morgenochtend weer..... “. “je mag wel even rondkijken hoor”. Nou dat laten wij ons geen tweede keer zeggen en we beginnen aan onze eigen rondleiding. Boven gekomen blijkt de gids nog aanwezig te zijn en bezig met een privé rondleiding en we mogen aansluiten. Daarna lopen we zelf nog even rond en gaan dan weer verder. Terwijl het buiten steeds donkerder wordt vallen ook de eerste druppels.  We haasten ons naar een soort van bierbar/restaurant toe. Ondertussen komt de regen met bakken naar beneden en begint het ook te onweren. We hebben nog niet besteld of de stroom valt uit. Helaas geen bediening meer, dan maar wachten dat het droog wordt en een restaurant zoeken die nog wel stroom heeft. Na een tijdje wordt het minder en gaan we op zoek naar een ander restaurant. Het is er gezellig en we krijgen als tafelkleed een stuk pakpapier met een bakje waskrijt. Hierna wordt mijn eten bezorgt 2 feet Nacho’s. Eet smakelijk !