Cape Canaveral

9 april 2024 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar het Merritt Island National Wildlife Refuge toe. We willen een trail gaan volgen maar bij het informatiecentrum krijgen we te horen dat om 11.30 uur het eiland afgesloten wordt in verband met de lancering en dat het niet bekend is hoelang dat gaat duren. We gaan dus maar een korte tocht maken, het Oak Hammock Trail. Er zouden o.a. gordeldieren zitten maar het enige dat we tegen komen zijn salamanders , libellen en spinnen. We maken maar dat we van het eiland afkomen en kijken ondertussen wat er eigenlijk aan de hand is. Het blijkt dat vandaag de lancering is van de Delta 4 Heavy-raket vanaf Cape Canaveral Space Force Station om 12:53 uur. De Delta IV Heavy-lancering van vandaag sluit het raketprogramma af na 389 vluchten. Na zes decennia van lanceringen brengt de lancering van de allerlaatste Delta-raket een verandering met zich mee in de manier waarop de VS satellieten, interplanetaire sondes en ruimtevaartuigen in een baan om de aarde sturen. Een historisch moment blijkt. Wij besluiten echter door te rijden aangezien het nog een tijd duurt voordat de lancering is. We komen over een aantal bruggen en komen op een gegeven moment op een plek waar een heleboel auto’s geparkeerd staan en we besluiten maar vast te gaan lunchen en toch maar de lancering af te wachten. Het is heel indrukwekkend, het vuur, de rook en uiteindelijk het lawaai waarna de raket verdwijnt en alleen een spoor van rook achterblijft. We rijden verder via de US1 richting onze camperplaats in Pompano beach. Morgen naar de Key’s.

1. Ria:
    10 april 2024
    Nou zeg! Dat jullie nou jet op dat moment daar zijn. Heel apart om van zo dichtbij mee te maken. Mooie natuur ook 😍
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    10 april 2024
    Ja het was zeker heel apart, hoe vaak maak je dat nou mee. Normaal zie je het alleen op tv 🤩
  3. Marjon:
    10 april 2024
    Jeetje wat bijzonder om me te maken!
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    13 april 2024
    Once in a lifetime
  5. John:
    11 april 2024
    Wat hebben jullie toch geluk op jullie reis. Dat zich net dan een lancering voordoet. Lijkt me een geweldige gebeurtenis !!!
  6. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    12 april 2024
    Het was inderdaad een vreemde gewaarwording, het was natuurlijk wel van een afstandje maar dat geluid naderhand. Normaal zie je het alleen op tv 😊

Jouw reactie