Naar het eindpunt…

11 april 2024 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Het is vandaag een prachtige dag en we gaan onderweg naar Key West. Onderweg komen we diverse eilanden en bruggen tegen, waaronder de Seven Mile bridge. Dit is een zeer indrukwekkende brug die naast de oude brug geplaatst is. Het water hier is turquoise, zo mooi. Aan het einde van de brug kunnen we parkeren en we lopen de oude brug op. Op delen van de oude brug staan mensen te vissen en een man heeft net een vis gevangen, gelukkig gooit hij hem terug. We lopen een stukje over de brug en gaan dan weer verder. In Key West aangekomen gaan we naar Florida’s Southernmost State Park toe. Hier is Fort Zachary Taylor en kun je lekker op een strandje liggen en zwemmen, wat we dus ook even doen. Het is wel een opgave om het water in te komen, er liggen allemaal steentjes en natuurlijk staan onze waterschoenen nog thuis!! Het lukt uiteindelijk en hoestend en proestend lig ik uiteindelijk in het water. Gelukkig is het water lekker want het eruit komen is ook weer een dingetje. We gaan weer verder naar het Southernmost Point of the Continental U.S.A. Dit is een vrolijk gekleurde betonnen boei die het meest zuidelijke punt markeert van het vasteland van Amerika. Vanaf hier is het 90 mijl naar Cuba. Er is hier een wachtrij om ermee op de foto te kunnen. We rijden nog door het oude gedeelte van de stad, ook hier weer de mooiste oude houten gebouwen, leuke winkeltjes en restaurantjes. We zien regelmatig hanen en kippen op straat rondlopen. Het blijken afstammelingen te zijn uit de tijd dat er in Key West hanengevechten werden gehouden. Dan wordt het onderhand tijd om weer terug naar onze camping terug te rijden, het is nog een lange rit.

1. Marie Therèse:
    12 april 2024
    Wat een reis weer. Hoeveel km hebben jullie nu gedaan. Jullie hebben weer veel moois gezien en meegemaakt. Top en tof hoor
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    Ja het is weer geweldig. Tot nu toe hebben we 3800 km afgelegd, and counting 😉
  3. Marjon:
    13 april 2024
    Geen foto van jou in het water??
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    13 april 2024
    Nee die houden we privé 🤣🤣🤣

Jouw reactie