Graceland, home of Elvis

18 maart 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag is het dan zover; were going to Graceland. We gaan al vroeg tickets kopen en kunnen daardoor met de tour van 9.30 uur mee. Eerst krijgen we een filmpje te zien over Elvis, hoe alles begon en daarna gaan we met een busje naar de Mansion toe. Elvis kocht het in 1957 voor $ 102.000,00. We krijgen een iPad en koptelefoon zodat we (gelukkig in het Nederlands) horen waar we zijn en wat we zien. Het huis is behoorlijk extreem, een bank van een paar meter lang, overal tv’s en muziekinstallaties een gigantische keuken, een junglekamer, een psychedelische poolkamer. Je kijkt je ogen uit. Zodra we de benedenverdieping en kelder hebben bekeken gaan we naar buiten toe. Hier staan diverse bijgebouwen er is een paardenwei een aparte squashbaan en een zwembad. Als we verder lopen komen we aan bij diverse graven, er is een herinneringssteen voor zijn, bij de geboorte gestorven, tweeling broer en de graven van zijn ouders en zijn oma. En natuurlijk het graf van Elvis. Aan de andere kant staan de graftombes van Lisa Marie Presley en haar zoon Benjamin. Best indrukwekkend allemaal. Hierna gaan we met het busje terug naar het tentoonstellingsgebouw. Hier kunnen we zijn wagenpark zien en allerlei filmposters en films waarin hij heeft meegespeeld. Verderop is een zaal waar allerlei kostuums te zien zijn en er is een wand vol met gouden en platina platen. Hierna gaan we naar buiten toe waar we nog de vliegtuigen kunnen zien. Eentje is gigantisch met luxe stoelen met gouden veiligheidsriemen. Een aparte ruimte met een grote tafel erin en een aparte ruimte met de slaapkamer en badkamer. De andere is een kleintje. Hierna is de overdosis wel compleet en houden we het voor gezien. Op naar onze camper. Als we aan het bijkomen zijn kijk ik op mijn trackingapp en wie zie ik daar in de buurt……. Manon en Erik. Even later rijden ze ons voorbij, hoe klein is de wereld. Zij gaan morgen naar Elvis toe. ‘s Avonds zijn we nog even de stad ingegaan maar het was best wel koud en ik was moe, dus terug en slapen!!!