Saint Augustine

8 april 2024 - Titusville, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker op ons gemak opgestaan en ontbeten. Halve inboedel uit de camper naar de hotelkamer gebracht, koffiezetapparaat, broodrooster…. Lekker ontbijten en dan hop volgende poging om Saint Augustine te zien. Vandaag gaat het goed en vinden we al snel een parkeerplek op redelijke loopafstand. Het is heerlijk weer dus wandelschoenen aan en gaan. We komen als eerste bij het Castillo de San Marcos , het 17e-eeuwse Spaanse fort van de stad. Hierna komen we bij de oude stadspoort en daarachter ligt de oude stad. Het is een gezellige winkelstraat met oude panden en een houten school. Het schoolgebouw zou het oudste houten schoolgebouw in de Verenigde Staten zijn. We lopen op ons gemak de winkelstraat door en komen bij het Flagler College en het Lightner Museum. Beide gebouwen zijn in de Spaanse renaissancestijl gebouwd en waren oorspronkelijk super de luxe hotels. We lopen nog een tijdje rond en besluiten dan toch maar weer terug te gaan naar de camper, op naar onze volgende stop, Daytona beach!! Heerlijk effe het strand op en (per ongeluk) met de voetjes in het water. Hierna gaan we door naar onze overnachtingsplaats in Titusville - Kennedy Space Center. Morgen weer verder.

1. Ria:
    10 april 2024