San Antonio

27 maart 2023 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

We hebben een hotel met ontbijt geboekt... na het ontbijt vertrekken we naar San Antonio. We hebben op onze reis van verschillende mensen gehoord dat we hier zeker de River Walk moeten gaan doen. We parkeren onze auto en gaan onze bekende wandeltocht maken met behulp van een app. We zien weer mooi bewerkte oude gebouwen waarvan de geschiedenis wordt verteld. We komen bij een plein aan waar het Álamo staat, dit is opgericht in 1718 als Mission San Antonio de Valero. De voormalige missie is een kruispunt in de geschiedenis geweest en vooral bekend als de plaats van de Slag om de Álamo in 1836. De bekende Davy Crockett zou hierbij gevochten hebben en hierbij omgekomen zijn. We lopen langs een oud gebouw waar we naar binnen stappen. In de hal zit een portier en we zeggen dat we even komen kijken.. alles is van koper, tot de liftdeuren toe. We komen langs het Majestic Theatre, het oudste en grootste theater van San Antonio, gebouwd in 1929. We zijn ondertussen al een paar keer een man op een fiets tegen gekomen die ons elke keer vriendelijk groet en vraagt of we het allemaal kunnen vinden. Hij biedt gelijk aan een foto van ons te maken. Het is een soort van fietsende VVV. We besluiten nu maar eens op zoek te gaan naar de boten die langs de riverwalk varen. Voordat we deze hebben gevonden hebben we al een behoorlijk stuk van de riverwalk gewandeld. Het is goed vertoeven op de boot, het zonnetje schijnt lekker en de stuurman verteld ons allerlei leuke weetjes tijdens de tocht. Het is echt een gezellige en kleurrijke stad. Hierna gaan we moe maar voldaan terug naar het hotel. 's Nachts is het hartstikke warm....