Algonquin Park

1 juni 2018 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vandaag gaan we een kano tocht van 6 uur houden op Canoe Lake in Algonquin park. Best wel spannend want ik weet niet of we het wel zolang zullen volhouden, maar ach we zien wel. Het is bewolkt en het ziet er naar uit dat het gaat regenen. Gelukkig hebben we op de heenweg nog regenjassen gekocht. Aangekomen bij het verzamelpunt blijkt dat we met een groep van 6 personen zijn. Door de gids wordt voorgedaan hoe we onze peddel moeten houden en mogen we staande in het water oefenen. Hierna gaan we met 2 kano’s op pad. Ik mag lekker voorin zitten, kan ik het allemaal goed zien. Het peddelen gaat best wel goed maar al snel begint het inderdaad te regen en trekken we snel onze regenjassen aan, gelukkig duurt het niet zolang. De omgeving is prachtig en het is zo stil en kalm op het water, geweldig. Op een gegeven moment moeten we een stukje over land (een soort van klunen). Dus hop allemaal uit de boot, spullen eruit en lopen maar, hup boot weer in het water en varen maar. We varen nog een tijdje door en gaan dan weer aan land om wat te eten. We moeten een stuk een berg oplopen en naast het feit dat klimmen niet mijn sterkste kant is, stikt het ook nog van de muggen. Op een gegeven moment zitten er wel 10 in mijn handpalm en zitten er tientallen op mijn vest. Helemaal lek gestoken komen we boven en krijgen we een broodje, maar rustig eten is er niet bij. Het uitzicht is prachtig maar ik ga liever terug de boot in waar geen muggen zijn. Weer op het water gaan we een gebied in waar Mooses graag eten en er blijkt er net een te staan. Na een tijdje varen we weer door. We gaan nogmaals een gebied in maar zien er verder geen meer, wel een aantal ijsduikers. Hierna gaan we onderhand weer terug naar ons beginpunt. Met de wind tegen moeten we nog flink aan de slag maar we redden het. Moe maar gelukkig komen we de boot uit. Na van iedereen afscheid genomen te hebben gaan we terug naar ons hotel, het is mooi geweest voor vandaag.

1. Ria Huls:
    5 juni 2018
    Wat ontzettend mooi is het daar. En wat knap van jullie zo te roeien!! Petje af hoor. Jammer van t weer. Liefs en nog veel plezier xx