Washington DC

30 maart 2024 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Na een koude nacht (aangezien de kachel het niet deed) maar gemaakt dat we snel wegkwamen uit het hotel. Vandaag gaan we richting Washington. We komen langs een punt waar we van een afstand de kranen bij de Francis Scott Key Bridge kunnen zien, onwerkelijk. We gaan maar snel richting Washington. Hier hebben we gelukkig wel een RV park gevonden die het hele jaar open is. Na een niet al te lange rit komen we hier aan en zetten onze camper op de ons toegewezen plaats. Eindelijk kunnen we het riool aansluiten en het water aansluiten aangezien we geen vorst meer verwachten. Vanaf dit park gaat een shuttlebus naar een metrostation waarmee we in het centrum van Washington kunnen komen. We besluiten maar meteen van deze bus gebruik te maken. Het metro station waar we uiteindelijk aankomen, Archives-Navy Memorial-Penn Quarter, is een stuk mooier dan het metrostation in Rotterdam. We gaan naar buiten, lopen de weg op en zien in de verte het Capitool. Ik blijf het toch onwerkelijk vinden om iets dat je normaal alleen op tv ziet in het echt te zien. Onderweg komen we diverse gebouwen tegen het ene nog mooier en groter dan het andere. De straten hier zijn allemaal breed en recht. Het is een behoorlijke wandeling maar uiteindelijk komen we aan bij het Capitool. Wat een geweldige plek om te zien en om hier te staan. Ervoor is een vijver en diverse beelden. Als we ons omdraaien zien we in de verte het Washington Monument. We hebben vandaag al een behoorlijk tippel gemaakt en besluiten dat het tijd is om een hapje te gaan eten en huiswaarts te keren. Morgen gaan we verder met onze ontdekkingstocht. Met de metro en bus komen we weer bij onze camperplaats aan en eenmaal binnen begint het ineens keihard te regenen en te onweren. Hebben wij even geluk gehad.

1. Keesleesmans:
    Mooie foto,s
    Geniet maar samen
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    Dank je wel Kees, doen we zeker 🤗
  3. Nelly:
    31 maart 2024
    Een aantal jaar geleden waren alle musea gratis toegang, ruimtevaart museum en dino's. Misschien een tip voor volgende dag. Veel plezier, leuk om te zien waar jullie zijn. Groetjes Nelly Hortus
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    1 april 2024
    Misschien nu ook wel, maar er is zoveel buiten al te zien. Keuzes maken en misschien nog een keer terug 😉
  5. Ria:
    31 maart 2024
    Heel mooi zeg dat Capitool. Indrukwekkend!
    Flinke wandeling gemaakt dan. Goed voor de beweging! Geniet er van beiden 😘
  6. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    1 april 2024
    Dank je wel ❤️
  7. Marijke:
    2 april 2024
    Mooi hoor… wel fijn zo eea te kunnen verkennen, veel plezier samen 🤗😘
  8. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    2 april 2024
    Dank je wel 😊 Het is een geweldige ervaring om hier zo rond te kunnen lopen.
  9. Marjon:
    8 april 2024