Washington dag 2

31 maart 2024 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Wat hebben we vannacht lekker geslapen in ons "eigen" huisje. Na een kopje koffie en een ontbijtje gaan we weer op pad. Op naar de metro-bus, die ons naar het metrostation brengt waarmee we in hartje Washington komen.  Vandaag stappen we uit vlakbij het Witte Huis, even kijken of President Biden thuis is.... Helaas we komen niet verder dan het hek. We lopen om naar de achterkant maar kunnen weinig zien aangezien er allerlei tenten staan en paaseieren en paashazen, blijkbaar is morgen "The White House Easter EGGucation Roll 2024" een traditie uit 1870. Gisteren waren we  onderweg naar het Washington Monument maar dat hebben we niet bereikt, dus vandaag een nieuwe poging. Wat een gigantisch bouwwerk van 169 meter hoog met 50 vlaggen eromheen. Vanaf dit punt hebben we zowel zicht op het Capitol, de Reflecting pool en het Lincoln Monument. Momenteel is ook het Nationale kersenbloesembomen festival, alle bomen staan momenteel in bloei, het is werkelijk een prachtig gezicht. Ondertussen hebben we weer een behoorlijk stuk gelopen dus we besluiten om morgen de andere monumenten te gaan bekijken. We gaan weer naar de metro en hop naar huis toe. Het is vandaag weer een prachtige dag geweest en we sluiten de dag af met een lekker pilsje aan onze picknicktafel. Proost!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    4 april 2024
    Precies op tijd voor de bloesem bomen. Wat is alles groot daar!!

Jouw reactie