Niagara Falls

28 mei 2018 - Niagara Falls, Canada

Vandaag is het dan zover en gaan we naar de Niagara watervallen. Maar eerst gaan we lekker ontbijten. In het restaurant raak ik aan de praat met de vrouw die het ontbijt verzorgt en hebben we het uiteindelijk over wijn in Canada, welke behoorlijk duur is, en ze geeft me een adresje in de buurt. Terwijl we zitten te ontbijten komt ze ineens met een zwart plastic vuilniszakje aanzetten met daarin...... een fles rode wijn van het hotel, super lief!! En daarna op weg. Aangekomen in Niagara is het net of je in een pretpark terecht komt, er is een reuzenrad, een Jurestic park midgetgolf, diverse musea, spookhuizen en nog veel meer. En ineens zijn daar dan de Niagara watervallen, het is zo gigantisch dat je niet anders kan dan onder de indruk raken. Als eerste zien we de Amerikaanse kant, American falls, daartussen ligt  Goat Island, onbegrijpelijk hoe zo’n eilandje al dat watergeweld kan overleven, en daarna komt de Canadese waterval Horseshoe falls. Het water komt met een enorm geweld naar beneden gestort. Beneden bij de rivier wemelt het van de toeristen die op één van de boten gaan die langs de watervallen varen. We lopen tot het punt waar de waterval zich naar beneden stort. Hierna besluiten we achter de waterval te gaan. Volgens mij kun je niet dichterbij komen (op een veilige manier tenminste). We krijgen een plastic regenjas aan en gaan met de lift naar beneden. Er lopen een aantal tunnels, via één tunnel kom je naast de waterval terecht. Het lijkt alsof je onder de douche staat en je hebt een prachtig uitzicht op hoe het water zich naar beneden stort, geweldig! Via de ander tunnel kom je echt achter de waterval terecht. Behoorlijk onder de indruk komen we weer buiten en kunnen we lekker drogen in het zonnetje. Hierna nog wat rondlopen en weer terug naar het hotel. Nog even een hapje eten en relaxen in het hotel en dan zit de dag er weer op.

1. Ria Huls:
    Geweldig!!!!
  2. Selma:
    Wat gaaf, Ivonne! Geniet nog van jullie reis! 😘
  3. Marijke:
    31 mei 2018
    Geweldig zeg... de Niagara, dat is een douche die je echt niet op je hoofd wil krijgen.