Washington dag 3

1 april 2024 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Vandaag gaan we voor het laatste deel van de National Mall. Aangezien we vandaag niet zo veel willen lopen besluiten we met de DC circulator te gaan die langs alle monumenten rijdt. Een soort hop on hop off bus. We starten bij het Jefferson Memorial, een enorm, koepelvormig gebouw met rondom enorme pilaren. Binnenin een groot standbeeld van Jefferson en diverse teksten aan de muur. Hij heeft een prachtig uitzicht op een vijver en de bloesembomen. We pakken de bus weer en gaan naar de volgende stop het Franklin Delano Roosevelt Memorial. Het zijn diverse kamers met verschillende watervallen die zijn termijnen als president weergeven. Er staat ook een beeld van hem in zijn rolstoel en de allerberoemdste hond in de geschiedenis van het Witte Huis Fala, de Schotse terrier van Roosevelt. We lopen verder langs het water naar het Martin Luther King, Jr. National Memorial. Bij de ingang staat een grote rots en het middenstuk van de rots is verwijderd en daar is een standbeeld van MLK uitgehouwen. We lopen door naar het volgende monument Lincoln Memorial. Het monument telt 36 massieve pilaren, elk 10 meter hoog. De 36 pilaren staan voor de 36 Amerikaanse staten die er op het moment van Lincolns dood waren. Binnen een enorm beeld van Lincoln zittend in een stoel, uitkijkend op de Lincoln Memorial Reflecting Pool. Nu zijn we dus toch weer aan de wandel…. We lopen door naar de diverse oorlogsmonumenten. Als je daar de namen ziet van zoveel jonge mensen die zijn gesneuveld wordt je daar echt wel stil van. We eindigen bij het World War II monument en pakken dan toch maar weer de DC circulator naar de metro toe en hop naar huis. Het is toch weer een lange wandeling geworden. Maar het was de moeite waard.

1. John:
    3 april 2024
    Geweldig en indrukwekkend he. Heel mooi om te zien en erbij stil te staan.
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    4 april 2024
    Was inderdaad heel indrukwekkend omdat je nu al die namen zo op die platen ziet staan, allemaal jonge mensen.
  3. Nelly:
    3 april 2024
    Heel leuk om jullie belevenissen te volgen, zeker omdat we er zelf ook geweest zijn. Je vertelt het zo beeldend en als ik mijn ogen sluit zie ik het zo weer voor me.
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    4 april 2024
    Dank je wel Nelly, is zeker leuk als je er zelf geweest ben. Vond het vooral vreemd omdat ik het eigenlijk alleen van tv kende en het nu in het echt zag.
  5. Keesleesmans:
    3 april 2024
    Even rustig doen is ook lekker
  6. Ria:
    4 april 2024
    Zeker mooi en indrukwekkend! Byzonder om er zo tussen te lopen!
  7. Marjon:
    8 april 2024