Williamsburg en Norfolk

2 april 2024 - Norfolk, Verenigde Staten

Vandaag zetten we onze weg naar het zuiden voort. We gaan eerst nog naar het Pentagon en Arlington toe en hierna door naar Williamsburg, dit is een groot openlucht museum. Het is Virginia’s vroegere koloniale hoofdstad.  Mensen in klederdracht lopen door de oude straten met allerlei bedrijven zoals een hoedenmaakster, een drukkerij en een tavern. Er is ook een optreden van militairen met fluiten en trommels op een veld, als ze naar de straat lopen gaat iedereen er achteraan. Het lijkt de rattenvanger van Hamelen wel. We hebben vandaag heerlijk weer en kunnen in ons t-shirt rondlopen. Na een tijdje gelopen te hebben besluiten we toch maar verder te gaan naar Norfolk. Norfolk is vooral bekend vanwege zijn marinebasis, die als de grootste ter wereld geldt. Om daar te komen moeten we door de Hampton Roads Bridge–Tunnel. Ze zijn hier flink aan het werken en we komen dan ook in een file terecht. Tegen de tijd dat we eindelijk door kunnen rijden worden we staande gehouden door een man met een groot stop bord en van de weg gehaald. Blijkbaar hebben we enkele borden gemist betreffende gevaarlijke stoffen… We worden onder begeleiding met zwaailichten naar een controlepost gebracht waar we het kraantje van onze propaan tank moeten dichtdraaien…. Nu mogen we wel door de tunnel. Dat was effe schrikken. We komen aan bij de haven waar het Battleship Wisconsin BB-64 ligt, dit schip werd gebruikt in de tweede wereld oorlog. Wat een gigantisch schip vol met kanonnen. We lopen hier even rond en gaan dan naar onze camperplaats voor de nacht. Aangezien het allemaal wat later is geworden dan de bedoeling was komen we pas in het donker aan. We staan tussen de bomen en moeten met onze telefoonlamp de camper aankoppelen. Poeh, poeh eindelijk eten!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marie Therèse:
    3 april 2024
    Weer van alles te beleven. Veel groots en ruim zo leren wij het daar ook kennen
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    4 april 2024
    Het is zeker groots allemaal, je voelt je heel klein als je hier rondloopt
  3. Keesleesmans:
    Mooi verhaal
  4. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    Dank je wel Kees 🤗
  5. Ria:
    Indrukwekkend allemaal 😊
  6. Daniëlle:
    4 april 2024
    Dat is zeker even schrikken zeg!! Gelukkig niets aan de hand. :)
  7. Marjon:
    8 april 2024
    Haha dat zou wel schrikken zijn zo van de weg worden gehaald!

Jouw reactie