Ottawa

3 juni 2018 - Ottawa, Canada

We gaan vandaag met de bus naar de stad toe en stoppen vlakbij Parliament Hill naast een kerk. We lopen de trap op om even binnen te kijken in de kerk en voor we het weten krijgen we een boekje in onze handen geduwd en zitten we in de mis. We wachten even tot na het eerste gebed maar verlaten toch maar de kerk. Hierna lopen we naar de Parliament Buildings, de 90 meter hoge Peace Tower, de Suprême Court of Canada, de National Library en de Public Archives. Allemaal geweldig mooie gebouwen. Op het pad naar de Tower brandt de Centennial Flame. We lopen verder en komen het Rideau Canal tegen met zijn vele sluizen die Ottawa verbindt met Lake Ontario. Hier is ook een prachtig park dat momenteel vol staat met bijna uitgebloeide tulpen en met uitzicht op de Ottawa rivier met zijn vele bruggen. We lopen weer verder en komen een soort bulb tegen, een conferentiecentrum. Ook in Ottawa is het weer een mix van oude en nieuwe gebouwen. We besluiten nog naar Chinatown en Little Italy te lopen maar deze wijken vallen tegen. Dan maar weer terug naar ons beginpunt om de bus terug naar het motel te pakken. Onderweg nog even een pulletje achterover slaan (dit hadden we wel weer verdiend). Aangezien we nog moeten eten besluiten we naar de buren, Ottavia Gatineau - Restaurant Apportez Votre Vin (Restaurant breng je eigen wijn) te gaan. Aangezien wij beiden geen Frans spreken weten we niet dat we onze eigen drank moesten meenemen. Weer wat nieuws geleerd. Het eten smaakt verder heerlijk. Hierna weer terug naar het hotel en uitrusten, het is ondertussen beginnen te regen......