Quebec

6 juni 2018 - Quebec, Canada

Vandaag rijden we verder naar Quebec. Het was nog moeilijk om een hotel te vinden dus ik ging even kijken wat er aan de hand was. Blijkt de G7 top hier gehouden te worden komend weekend!! Nou ja we hebben toch nog een hotel weten te vinden. We besluiten te stoppen in Trois Rivieres een stadje met een oud centrum met nog een aantal huizen van rond 1800. We lopen wat rond, nemen een lekkere kop cappuccino en rijden weer verder. Aangekomen in ons hotel staat daar een groot bord bij de ingang dat het hotel vol zit. Hebben we toch nog geluk gehad. Hup alles weer uit de auto en op zoek naar eten. We komen terecht bij “Brooklyn Pizza” en krijgen twee halve heerlijke pizza’s met van alles vers erop. Nou dat gaat er wel in. We raken in gesprek met een medewerker en die verteld ons van alles over Quebec, de G7 top en waar we zeker naar toe moeten gaan. Nou daar zullen we dan maar mee beginnen. We rijden naar het oude stadsdeel toe. Alles is mooi verlicht, er zijn hele mooie en gezellige winkeltjes en diverse restaurants en terrassen. Ook loopt er heel wat beveiliging rond en op elke hoek staat wel een politiewagen. We lopen over de mooi verlichtte boulevard bij Chateau Frontenac, waar de kanonnen nog staan. Het weer is heerlijk en de omgeving is een plaatje. Na een tijdje gelopen te hebben gaan we terug naar het hotel. Slapen!!