De rondreis begint, Midland

30 mei 2018 - Midland, Canada

Vandaag afscheid genomen van ons hotel in Oakville en onderweg gegaan naar Midland. We willen hier een 30.000 eilanden boottocht gaan doen. Als we bij het hotel aankomen en informeren naar deze tocht blijkt hij om 14.00 uur af te varen ( het is dan 13.35 uur!) gelukkig zitten we op de begane grond en kunnen we vanaf het parkeerterrein onze koffers via een schuifpui de kamer ingooien. En dan vlug naar de haven toe, we arriveren hier om 13.55 uur. Hup ticket kopen en de boot op, pffff. Het voordeel van buiten het hoogseizoen reizen is dat het helemaal niet druk is, heerlijk! We varen op de Georgian Bay en zien de eilanden Present Island, Quarry Island, Snake Island en Methodist Island. Heel veel eilanden zijn zeer klein en onbewoond maar er zijn ook veel grotere eilanden waarop schitterende huizen staan maar ook houten hutjes. We hebben schitterend weer en hoeven verder niets te doen, alleen maar kijken. Na 2,5 uur komen we weer aan land en rijden we nog even naar Martyrs' Shrine Church. een rooms katholieke kerk die is gewijd aan de nagedachtenis van de  Canadese martelaren. Het is een van de negen nationale heiligdommen in Canada. Hierna houden we het voor gezien voor vandaag en gaan we een lekker visje eten bij Mom’s en terug naar het hotel.