Death Valley

22 augustus 2016 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag gaan we via Death Valley naar onze overnachting "the June Lake Villager". Ik vind het wel spannend hoor na alle verhalen die ik te horen kreeg over mensen die de tocht niet overleefd hadden door de hitte.... Het is een uitgestrekte vlakte met hier en daar een struik en verder een eindeloos lijkende weg. We verlaten Nevada en komen weer in California terecht. De kleuren en de uitgestrektheid van het landschap is weer schitterend. Op een gegeven moment loopt de temperatuur op tot 115 graden fahrenheit (46 graden celcius). We stoppen bij de Mesquite Flat Dunes. Ook hier weer de nodige waarschuwingen "Heat Kills! Don't becom a Death Valley victim".... Na even door de duinen gelopen te hebben vluchten we onze airco gekoelde auto weer in. We rijden verder en komen bij een vlakte terecht waar de grond zo droog is dat hij keihard en gebarsten is. Na weer een eindje gereden te hebben stoppen we bij een aantal  "Joshua trees" (bomen van Jozua) langs de weg waar ik al een tijdje een foto van wil maken. Hierna rijden we door naar June Lake. Dit is een wintersport gebied en het verschil in temperatuur is behoorlijk. Onderweg komen we langs een schitterend meer; June Lake. Onze overnachting is deze keer een soort grote blokhut midden in het dorp. 's Avonds gaan we naar Mammot Lakes om een hapje te eten bij John's Pizza Works en Outlaw Saloon. Hierna is het bedtijd.