Terug naar het verleden

23 augustus 2016 - Jamestown, California, Verenigde Staten

Na een lekker nachtje geslapen te hebben in onze blokhut gaan we aan de overkant van de straat ontbijten. Voor de verandering gebakken ei met spek en hash brown. Vandaag gaan we via Mono Lake, Bodie en Yosemite National Park naar onze overnachting in Jamestown-Sonora. Mono Lake is een zoutmeer. Het doet een beetje buitenaards aan en ik ben weer onder de indruk van de omgeving. Het meer met de vogels erin, de grillige zoutpilaren en de verschillende kleuren struiken. Bij elke stap die je zet zie je weer iets anders. Na een tijdje rondgelopen te hebben gaan we terug naar de auto om naar Bodie te rijden. Bodie is een spookstadje in de Bodie-heuvels en bevindt zich op een hoogte van 2254 meter. De weg erheen is behoorlijk hobbelig en stoffig en het lijkt wel alsof je hier nog steeds met paard en wagen moet rijden.  Maar uiteindelijk ligt daar tussen de heuvels het stadje. Er staan nog behoorlijk veel gebouwen en het ziet eruit alsof de bewoners net vertrokken zijn. Er staat een kerk, een kruidenier met de blikken en pakken nog op de planken, een benzinepomp met een oude Dodge Graham, het Bodie hotel met daarin een telefooncentrale en een schoolgebouw volledig ingericht met de kaart van Europa nog aan de wand. Het is leuk om door dit stadje te lopen en je een voorstelling te maken hoe het er vroeger aan toe ging. Na een tijdje rondgelopen te hebben gaan we terug naar de auto want we moeten nog een stukje rijden naar het Yosemite National Park. Als we bij de uitgang van Bodie staan zien we dat er nog een andere weg is en besluiten we deze weg terug te nemen na onze ervaring op de heenweg. Het eerste gedeelte van de weg is een zandweg maar deze gaat al snel over in...... een geasfalteerde weg die een stuk beter rijdt. Na een tijdje rijden komen we bij de Tioga pas aan en zien we een geweldig uitgestrekt groen berglandschap. Onderweg komen we diverse meren tegen omringt door bomen en bergen. Yosemite National Park bestaat uit meren, rivieren, groene weiden, hoge bomen en geweldig mooie afgesleten bergen. Helaas kunnen we hier geen uitgebreide wandeltocht maken aangezien we nog een stukje moeten rijden naar onze overnachting in Jamestown. Onderweg zien we de zon ondergaan en in het donker gaan we op zoek naar ons onderkomen voor de nacht. Dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn en na er een paar keer langs gereden te zijn zien we waar ons hotel is. Na ingecheckt te zijn gaan we lekker slapen na een dag vol indrukken. Morgen gaan we verder naar de laatste overnachting van onze reis in San Fransisco.