HOP-ON HOP-OFF

2 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Tijdens onze tweede dag in San Francisco hebben we maar besloten een hop-on hop-off ticket aan te schaffen voor de Big Bus. Lekker makkelijk om zoveel mogelijk van de stad te bekijken zonder al te veel te hoeven lopen (dachten we). Het was nog bewolkt toen we het hotel verlieten om bij Union Square op de Big bus te stappen. Maar ach het is hartje zomer dus we hebben toch geen jas nodig....  Hop op de bus en daar gaan we, eerst richting de Golden Gate bridge. Lekker boven in de open bus met de wind door je haren.... We hadden een Amerikaanse gids met een onverstaanbaar accent zodat we geen idee hadden wat hij vertelde. Maar we hebben toch onze ogen uitgekeken onderweg en daar doemde ineens de Golden Gate Bridge op uit de mist en het was zeer indrukwekkend om deze brug nu eens in het echt te zien. Hierna zijn we naar China Town gegaan om tussen de Chinezen een hapje te eten en hebben we een wandeltocht gemaakt met een gids door China Town. We hadden hierna zo de smaak van het wandelen te pakken dat we nog maar een stukje verder zijn gelopen naar de Coit Tower welke boven op een berg ligt (die toch iets hoger was dan we hadden verwacht) maar waarvan we een schitterend uitzicht over San Francisco hadden. Hierna terug naar beneden en hop op de bus en terug naar het hotel. 's Avonds zijn we gaan eten bij zo'n diner die je ook altijd in films ziet welke 24 uur per dag open zijn. Hierna nog een stukje gewandeld, de kabelcars bekeken en toen was het bedtijd.

1. Ria Huls:
    4 augustus 2016
    WoW!! Klinkt heel goed. Jullie hebben nu al veel gezien en de rondreis moet nog gaan beginnen. Goed bezig hoor!! Geniet maar lekker verder.