De rondreis begint

4 augustus 2016 - Seaside, California, Verenigde Staten

Vanaf vandaag zijn we zwervers, daklozen. We moeten vandaag uitchecken, onze auto ophalen en maar zíen waar we vanavond zullen slapen. Ik vind het toch wel spannend. We gaan met de BART terug naar het vliegveld om de auto op te halen. Maar we zijn niet de enige. Er staan rijen mensen die ook allemaal een auto willen. Aansluiten dus maar, we komen vanzelf wel een keer aan de beurt. Uiteindelijk zijn we aan de beurt en krijgen we de papieren en mogen we naar de garage om een auto op te halen. De bedoeling was dat we vandaag naar Atascadero zouden rijden en daar zouden overnachten maar omdat de dag al half om is besluiten we maar over Highway 1 naar Monterey te rijden en daar ergens te overnachten. Er is hier weer een gezellige Fishermans Wharf maar we gaan eerst maar even iets eten bij Chili,s en kijken of we een slaapplaats kunnen vinden. We hebben een paar hotels/motels gezien in Seaside dus gaan we maar op pad. het eerste hotel is vol, in het tweede hotel is er alleen een rokerskamer vrij. Op naar het volgende dan maar; hier zijn nog wel kamers vrij. Het is niet echt een sterren hotel, het doet me een beetje aan de film "Psycho" denken, maar ach we hebben voor vannacht een slaapplaats. 's Avonds nog even rond lopen in Monterey en dan is het bedtijd.