Palm Spring, de Aerial Tramway

10 augustus 2016 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we de warmte ontvluchten en met de Palm Spring Aerial Tramway naar het Mount San Jacinto State park toe. Zodra we buiten komen valt de warmte weer als een deken om ons heen, snel de auto met airco in. Aangekomen bij de kabelbaan blijkt het gelukkig niet zo druk te zijn zodat we vrij snel naar boven kunnen met de "wereld grootste draaiende tramcar". We gaan 2.643 feet omhoog terwijl hij langzaam ronddraaid en je dus naar alle kanten kunt kijken. Hij gaat best wel snel zodat het net lijkt of je op de kermis bent. Boven op de berg is de temperatuur prima en het uitzicht is adembenemend. We lopen het park in, bij een boom staat een bordje dat je je ogen dicht moet doen en aan de boom moet ruiken, je ruikt een soort van karamel ( heb daarna nog vaak aan allerlei bomen staan ruiken). Er zijn diverse wandelingen mogelijk en we besluiten de dessert view trail te volgen. We komen bij verschillende uitzichtpunten terecht, de ene nog mooier dan de andere. Na een paar uur rondgeklauterd te hebben gaan we terug naar het hotel en besluiten we even lekker te gaan zwemmen. Prima te doen bij deze temperatuur. 's Avonds gaan we eten bij "The Old Spaghetti factory. Alweer een mooi en gezellig restaurant. Hierna lekker slapen want we moeten morgen weer uitchecken.

1. Selma:
    16 augustus 2016
    Het ziet er allemaal heel gaaf uit, Ivonne! Heel bijzonder om mee te maken volgens mij! Is het makkelijk om plekjes te vinden om te overnachten? X Selma
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    17 augustus 2016
    Hoi Selma, het is inderdaad heel speciaal en overweldigend. We boeken de hotels via hotels.com. Is makkelijker dan als we in een stad aankomen en we moeten dan nog een hotel zoeken. Xx