Van Zion naar Vegas

19 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We beginnen de dag met een ontbijtje bij het Cowboy's Smokehouse Cafe. Gisterenavond stonden de mensen in de rij om hier te mogen eten dus we verwachten iets heel speciaals. Het ontbijt smaakt weliswaar prima maar is op zich niet heel bijzonder. Dan zal het wel te maken hebben met de dierenkoppen aan de houten wanden. Vandaag gaan we via Zion National Park naar Las Vegas toe. Aangekomen in het park rijden we deze keer in het dal en blijkt het park weer heel anders te zijn dan de voorgaande. Ineens zien we een paar Bighorn sheeps langs de kant van de weg staan. En net als vele andere toeristen met ons, stoppen we om foto's hiervan te maken. Hierna rijden we door een lange donkere tunnel en komen we in een prachtige groene, waterrijke, door bergen omgeven wereld terecht. We parkeren onze auto en laten ons ook vandaag weer door een shuttle bus rondrijden. Als eerste maken we een wandeling langs de Virgin River. Op heel veel plaatsen loopt water vanaf de bergen richting de rivier en zoveel bomen, struiken en bloemen heb ik de afgelopen dagen niet gezien. Hierna gaan we met de bus naar de "Weeping Rock", een overhangende rots waar water naar beneden sijpelt. Aan de onderkant van de rots groeien allerlei planten, een soort van hangende tuinen. Hierna gaan we met de bus naar Zion Lodge waar we een lekker ijsje eten en gaan daarna naar de "Lower Emerald Pool". We steken een brug over de rivier over waarin behoorlijk wat mensen afkoeling gezocht hebben en lopen langs een boom waarin een slang ligt te slapen. Na weer het nodige helling lopen komen we uit bij een kleine waterval die terecht komt in een lager gelegen waterplas. We klimmen nog een stukje door en besluiten om, zittend op een bankje met uitzicht op de waterval, ons appeltje op te eten. Dan is het tijd om verder te gaan want we moeten nog naar Las Vegas toe, waar we een hotel geboekt hebben voor de komende 3 nachten. Nadat we de grens met Nevada hebben overschreden besluiten we een hapje te gaan eten in Mequite dat langs de snelweg ligt. Hier zien we al de eerste casino's. Als we verder rijden is het al donker en na een tijdje zien we de lichtzee van Las Vegas. We hebben een hotel aan het eind van de Strip "South Point". Als we onder de enorme overkapping naar de ingang van het hotel toe rijden kijken we onze ogen uit. Ik ga informeren wat precies de bedoeling is en even later zijn we de sleutel van de auto en onze bagage kwijt. De auto zal worden geparkeerd en de bagage wordt na het inchecken naar onze kamer gebracht, hoezo decadent! We hebben een enorm mooie kamer op de 21e etage. Na wat rondgekeken te hebben in het casino en een drankje gedronken te hebben maken we onze eerste stop bij een fruitautomaat en win ik 25 dollar (beginners geluk). Hierna is het bedtijd.