Bryce Canyon

18 augustus 2016 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Alhoewel het niet de meest exclusieve overnachting van de reis was, hebben we toch prima geslapen en we gaan ontbijten bij het GEM Theatre, dit is een gezellige Amerikaanse diner en bioscoop in de jaren 50 stijl. Vandaag gaan we naar Bryce Canyon toe. Alhoewel ik dacht dat een Canyon een Canyon zou zijn blijkt dit niet het geval te zijn, de kleuren en vormen zijn totaal anders. Ook hier rijdt een shuttlebus door het park en we maken er weer dankbaar gebruik van. We komen aan bij het Sunset Point en willen de Navajo Loop gaan wandelen. Bij deze trail ga je omlaag de Canyon in. Dapper beginnen we aan de tocht maar na al een flinke daling staat er een Ranger die adviseert om niet verder omlaag te gaan in verband met het naderende onweer. We besluiten dat dit misschien wel een goed idee is en klimmen maar weer naar boven toe. Op naar een volgende wat eenvoudigere wandeling. Bij Sunrise point beginnen we aan de Queen's Garden trail, ook bij deze wandeling ga je de Canyon in, maar niet zo diep. Het is heel indrukwekkend hoe grillig en kleurig de bergen hier zijn. Je vraagt je ook af hoe hier toch flinke bomen op de verder kale hellingen kunnen groeien. Het is weer een flinke daling en klim geworden en we gaan daarom maar even bij komen in de shuttlebus naar Inspiration Point. Het blijkt dat hier twee punten van inspiratie zijn, de ene nog hoger dan de andere maar aangezien we hier nu toch zijn........ We doen de klim maar in etappes en komen uiteindelijk toch boven aan. Het uitzicht is inderdaad adembenemend, letterlijk en figuurlijk. We gaan terug naar de auto om hiermee nog een ander deel van het park te gaan bekijken waaronder de Natural Bridge, Aqua Canyon en Rainbow Point, 9115 feet hoog. Tijdens de rit valt het me op dat er behoorlijk wat kale afgebrande bomen langs de kant van de weg staan. Hierna is het mooi geweest voor vandaag en gaan we terug naar Panguitch om nog een hapje te gaan eten bij Kenny Rays en is het tijd om naar bed te gaan.