Antelope Canyon

14 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We hadden gisterenavond al gekeken of we ergens kaartjes voor de upper Antelope Canyon konden kopen maar alles was al weken volgeboekt. Dan maar op hoop van zegen er naar toe rijden en kijken of er nog kaartjes ter plekke te koop zijn. Dit dachten meer mensen dus er stond een flinke rij. We konden nog kaartjes voor 14.00 uur kopen ( het was nog geen 12.00 uur) dus dat viel nog mee. Niet zo ver van Antelope Canyon lag de Horseshoe Bend. Om de tijd te doden dachten we dan maar even daar naar toe te gaan. Aangekomen bij de Horseshoe Bend moesten we een heuvel oplopen, leek wel te doen. Op de heuvel aangekomen bleek echter dat we een heel eind naar beneden toe moesten. Naar beneden ging wel.... Het was mooi om te zien, de Colorado rivier die in een ronding om de berg liep en de schitterende kleuren van het water. We moesten wel de tijd in de gaten houden, dus na niet al te lange tijd liepen we weer terug. Het was een drukte van belang en alles sjokte in de hitte de heuvel weer op. Uiteindelijk toch boven aangekomen stond er een ranger onder een overkapping mensen nat te spuiten, héérlijk. Op naar Antelope. Nadat we er aangekomen waren werden we in groepjes verdeeld en gingen we naar een wagen die ons door de zandvlakte naar de Canyon bracht. Na een hoop gehobbel kwamen we aan bij een berg waar het weer een drukte van belang was. Hier gingen we met een gids de berg in. We liepen tussen gladde gekleurde bergwanden door, die verkleurde door de zon, een prachtig gezicht. Het ging door de berg en weer terug. Hop in de wagen en terug naar de parkeerplaats. Nog even kijken bij de Glen Canyon dam en op naar Lake Powell, even lekker met de voetjes in het koele water. En nu op naar het hotel; nog even een pitstop bij Wal-Mart en wat eten en dan is het genoeg geweest voor vandaag. Morgen gaan we weer verder.