Op naar Page

13 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Page toe vlakbij Lake Powell. Maar eerst gaan we nog de tocht langs de Grand Canyon afmaken en tot Dessert View rijden vandaar kunnen we doorrijden. Net als gisteren zijn we ook vandaag weer onder de indruk van wat we te zien krijgen. We zien een "Duck on a rock" en de Colorado river van een andere kant. Na de nodige stops bij view points komen we uiteindelijk bij de Dessert View Watchtower terecht. Alhoewel ik had gezegd dat ik vandaag niet wilde klimmen gaan we toch de tower in en beklimmen de trappen, pfff valt toch niet mee met die hitte hier. Maar het uitzicht maakt veel goed. Na nog een laatste blik op de Canyon geworpen te hebben besluiten we dat het onderhand tijd wordt om onze reis te hervatten. Op naar Page, de afstanden hier zijn enorm. Onderweg kom je af en toe een verdwaald huis tegen. We komen nu in het gebied van de Navajo indianen en langs de kant van de weg staan regelmatig kraampjes waar handgemaakte juwelen en potten verkocht worden. Tegen de tijd dat we in Page aankomen wordt het alweer bijna donker, op naar ons hotel dat uitzicht heeft op de Glen Canyon dam. Aangezien we nog moeten eten gaan we op zoek naar een restaurant en komen terecht bij State 48 een duister uitziende taverne. Het eten smaakt prima en blijkbaar is het een geliefd restaurant want het wordt zo druk dat mensen zitten te wachten om een tafeltje te bemachtigen. Hierna kopen we bij Stix Liquor & Sporting Goods nog een pilsje en gaan we terug naar het hotel. Proost en weltrusten !