Op weg naar Moab

15 augustus 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is het dan zover, we gaan naar Monument Valley en naar Moab. Het was nog een twijfel geval in verband met de afstand maar we hebben besloten om toch te gaan. We verlaten Arizona en komen in Utah. Onderweg naar Moab komen we eerst het  Navajo nationaal monument tegen waar we even gaan kijken en een tijdje daarna doemt Monument Valley op. Ineens veranderd het landschap en doemen de karakteristieke bergen op die ik ken uit de Western films, echt leuk om te zien. We rijden verder en komen in ons volgende park aan. Bij het Visitor Center is een uitzichtpunt wat John Wayne's favoriete uitzichtpunt zou zijn geweest. We besluiten de 17 mijl lange Valley Drive door het gebied te gaan rijden, een stoffige rit op een hobbelige en slecht onderhouden weg. We houden het hier goed uit maar moeten toch door naar onze volgende bestemming Moab. We nemen met moeite afscheid van Monument Valley en kijken nog veel achterom. Aangekomen in Moab checken we in en gaan we nog een hapje eten. We hebben een pizzeria gezien waar je slices pizza kunt krijgen en besluiten hier maar even iets te gaan eten en een lekker koud pilsje te gaan drinken. Heerlijk na die stoffige rit. Maar helaas, Peter heeft geen identiteitsbewijs bij zich en hij krijgt daarom geen alcohol, Utah law!! Nou proost dan maar en welterusten voor straks.

1. John:
    23 augustus 2016
    Waarom een twijfelgeval? In verband met de afstand? Wederom adembenemende plaatsen.
  2. Camper wegbrengen Amerika 2024:
    23 augustus 2016
    Inderdaad ivm de afstand naar het was de moeite dubbel en dwars waard