Dead Horse Point

17 augustus 2016 - Dead Horse Point, Verenigde Staten

We hebben een prima nacht achter de rug en rijden vandaag richting Bryce Canyon. Aangezien we gisteren geen tijd meer hadden om naar Dead Horse Point te gaan besluiten we hier eerst naar toe te rijden. In verband met de tijd besluiten we niet te gaan wandelen maar met de auto rond te rijden en af en toe te stoppen om te kijken. Bij de eerste stop zien we van een afstandje de Colorado rivier in een lus liggen om een soort schiereiland. Volgens de verhalen zouden vroeger cowboys wilde paarden naar dit punt gedreven en opgesloten hebben om er dan de beste paarden tussen uit te halen en te temmen. Normaal gesproken lieten ze daarna de paarden weer vrij maar één keer hadden ze dat niet gedaan en kwamen de paarden om van de dorst. We besluiten verder te gaan voor een beter uitzicht en komen op een parkeerterrein uit waar verder niets en niemand te zien is. We verwachten dat we voor een beter uitzicht naar de rand moeten lopen. Het uitzicht wordt al beter, toch nog maar een eindje verder klimmen en klauteren. Boven op een rotsblok aangeland hebben we een schitterend uitzicht op de rivierlus en...... op een iets verder gelegen viewpoint. Ach waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan. Dus op naar het viewpoint voor misschien nog een beter uitzicht. Omdat het nog een eind rijden is naar Panguitch moeten we nu toch echt verder. De weidsheid onderweg en de steeds veranderende omgeving verbaasd me nog steeds. Ineens zien we een soort van tornado, rondcirkelend zand op een veld, heel vreemd. Onderweg stoppen we even om een appeltje te eten en wat te drinken. Zittend aan de rand van een dal zie ik ineens een eekhoorntje die iets lekkers aan het oppeuzelen is. Het is niet koud maar wel behoorlijk bewolkt en als we even later weer in de auto zitten krijgen we een regenbuitje.  Uiteindelijk komen we bij ons motel voor de komende twee nachten aan, het "Color Country Motel" niet echt bijzonder maar het is er schoon en het is een gezellig stadje niet al te ver van Bryce Canyon verwijderd. Nog even een hapje eten in de plaatselijke diner en het is weer bedtijd.