De Grand Canyon

12 augustus 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag is het dan zover, we gaan naar de Grand Canyon toe. Ik ben heel benieuwd hoe die er nu in het echt uitziet. Maar eerst moeten we nog ons ontbijt bij elkaar zien te sprokkelen. In het hotel is wel koffie en thee verkrijgbaar maar voor de rest moet je zelf  maar zorgen. Op naar de "buurtsuper" dus maar. Hier zijn ze er helemaal voorbereid op en we scoren een met allerlei vlees belegd brood en een fles jus. Smakelijk dan maar. We gaan op weg. Het is nog een stukje rijden vanaf Williams naar de Grand Canyon door hoofdzakelijk vlak land. Weinig bergen te zien. We komen bij het park aan en kopen bij de ingang een kaart die voor alle Nationale parken bestemd is en krijgen een plattegrond van het park. Ik heb nog steeds geen idee wat ons te wachten staat. We parkeren onze auto en lopen naar het bezoekerscentrum. Je kunt met bussen een groot deel van het park door, een soort hop on, hop off systeem. We stappen op de bus voor onze eerste kennismaking met de Grand Canyon. En ineens is hij daar; de Grand Canyon, eigenlijk gewoon een gat in de grond, maar wel onvoorstelbaar mooi. We stappen uit op ons eerste viewpoint van vandaag (en zeker niet ons laatste). Bij elke stopplaats van de bus krijg je weer een ander uitzicht te zien. We besluiten een trail te gaan lopen, genoeg water mee, hoofddeksels op en fototoestel in de aanslag. Af en toe op een bankje langs de kant bijkomen, want met die hitte op die hoogte lopen is wel heel vermoeiend merk ik. Maar ja de uitzichten maken alles goed. Na bijna alle stops van het park gezien te hebben besluiten we terug naar onze auto te gaan en nog een deel waar de bus niet komt te gaan rijden. Dit is echter nog zo veel dat we toch maar besluiten terug naar Williams te gaan om te gaan rusten en te gaan eten. Voordat we van het park af zijn komen we nog in een file terecht, het blijkt dat er een "deer" op de weg staat en iedereen dus foto's aan het maken is. Maar daar komen de rangers aan met loeiende sirenes en weg is het "deer".  Aangekomen in Williams is er weer van alles op straat te beleven en gaan we lekker eten in een gezellig druk familie restaurant. Bijna overal hier krijg je een glas water vol met ijsblokjes, heerlijk na vandaag. Het eten smaakt prima en dan slapen!

1. Irma:
    17 augustus 2016